אני מתלבט בין למידת ניהול כספיים לראיית חשבון. מה עדיף לצרכי ניהול חברה על הצד הטוב ביותר?
ניהול כספים הינו תחום העוסק בניהול הכסף של חברה או ארגון, ההבדל בין מנהל כספים לרואה חשבון יהיה תחום העיסוק כאשר רואה חשבון יתעסק בעיקר בעבר בכספים שהוצאו ונכנסו, בניהול התיקים ובהתנהלות מול רשויות המיסוי ומנהל כספים יעסוק בעיקר בניהול הכסף בהווה ובתכנון העתיד. בין תפקידיו של מנהל כספים ניתן למצוא את ייעול הפעילות הכלכלית של החברה, הכנת תקציבים ותוכניות עבודה, תמחור, חיסכון בהוצאות, קשר עם בנקים ועוד...
ניהול כספים מומלץ לכל חברה השואפת לייעל את התנהלותה הכלכלית ולהגדיל את רווחיה, חברות גדולות נוטות להעסיק מנהל כספים במשרה מלאה ולחברות בינוניות, קטנות, או שאינן צריכות מנהל כספים במשרה מלאה קיימת האופציה להעסיק מנהל כספים חיצוני.